Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Biznes » Firmy » Transport

Transport

Japoński debiut Airbusa

reuters, p.r. 07-10-2013, ostatnia aktualizacja 07-10-2013 14:33
Fabrice Bregier, prezes Airbusa i Yoshiharu Ueki, prezes JAL
Fabrice Bregier, prezes Airbusa i Yoshiharu Ueki, prezes JAL
źródło: Bloomberg

Airbus poinformował o otrzymaniu pierwszego zamówienia od Japan Airlines, co pozwoli mu wejść na ostatni duży rynek zdominowany dotąd przez Boeinga

Porozumienie o kupnie 31 samolotów szerokokadłubowych A350 o wartości 9,5 mld     dolarów w cenach katalogowych wraz z opcją kupna dalszych 25 sztuk jest wynikiem intensywnej batalii obu producentów samolotów o względy JAL i jego japońskiego rywala ANA, które będą potrzebować kilkudziesięciu nowych samolotów dalekiego zasięgu w ciągu dekady. Porozumienie jest także ciosem dla japońskiego przemysłu lotniczego, który produkuje duże podzespoły dla samolotowy Boeinga.

- To ogromna wygrana Airbusa i duża przegrana Boeinga - ocenia analityk lotniczy, szef firmy Leeham z Seattle, Scott Hamilton. - Airbus starał się od kilkudziesięciu lat przełamać monopol Boeinga w segmencie samolotów szerokokadłubowych, a Boeing  podobnie nie chciał dopuścić Airbusa do obu przewoźników japońskich.

Amerykanie odpierali od dawna próby firmy europejskiej zapewnienia sobe zamówienia od JAL, korzystając z powiązań z japońskimi dostawcami i z głębokich powiązań politycznych Tokio z Waszyngtonem. Pozwoliło to im zachować 80 proc. udziału rynkowego. Opróżnienia w dostawach B787 i późniejsze uziemienie tych samolotów z powodu przegrzewających sie baterii zaszkodziły wizerunkowi koncenru i wywołały wątpliwości, czy potrafi dostarczać samoloty w terminie. Obei linie JAL i ANA kupiły dużo dreamlinerów.

Jednocześnie wpływy polityczne i administracyjne na kupno samolotów przez JAL, uratowaną przez rzad w 2010 r., zmalały od czasu powrotu linii na giełdę rok temu, gdy  rzad Partii Demokratycznej, który uratował linię do bankructwa, stracił władzę.

Airbus wykazywał gotowość zajęcia miejsca Boeinga w japońskim przemyśle lotniczym, włącznie ze współpracą w pracach badawczo-rozwojowych.

- To zamówienie daje nam dodatkowy impet w szukaniu potencjalnych rozwiązań w zakresie R&D nad samolotem przyszłej generacji - oświadczył prezes Airbusa, Fabrice Bregier na wspólnej konferencji prasowej z prezesem JAL, Yoshiharo Ueki. W uroczystości wzięli udział ambasadorzy Niemiec, Francji i W.Brytanii oraz przedstawiciel Unii.

Prezes Ueki nie ujawnił, ile JAL zapłaci za samoloty,  ale znawcy branży lotniczej są przekonani, że  Japończycy dostali duży rabat za tak ważny kontrakt. - To jest naprawdę bardzo złe dla Boeinga. Oni musza teraz zastanowić sie nad swoimi błędami - uważa Richard Aboulafia z grupy doradczej Teal z Wirginii. - Problemy z B787 nieuchronnie wzbudziły wątpliwości co do realizacji, zasobów i czasu.

Ueki zaprzeczył, by problemy z dreamlinerami odegrały istotną rolę w podjęciu decyzji, mimo powtórzenia przeprosin za zakłócenia w funkcjonowaniu linii z powodu uziemienia samolotów Boeinga. Jego zdaniem sukces Airbusa wynika częściowo z terminów dostaw. A350 ma zacząć wozić podróżnych w 2014 r., bedzęe więc dostępny pod koniec dekady, gdy JAL będzie potrzebować nowych maszyn, podczas gdy debiut rynkowy nowego B777X jest nadal niepewny.

Samoloty Airbusa z silnikami Rolls-Royce wejdą do eksploatacji w 2019 r. - podano w Tokio.

W ramach akcji marketingowej Airbus zaprosił prezesa Ueki do Tuluzy i zaproponował temu byłemu pilotowi, którego kariera ograniczała sie do latania samolotami Boeinga, by zasiadł w  kokpicie symulatora A380. Ueki wyjaśnił, że  bardzo łatwo operował  joystickiem kontroli lotu, różniącym sie od urządzenia sterującego w  boeingach.

Batalia obu producentów przeniesie się teraz na drugą linie japońska, ANA, która do 2020 r. chce kupić 25 nowych maszyn, aby zastąpić  wysłużone B777. ANA nadal zbiera informacje o B777X i A350 - wyjaśnił jej  rzecznik Ryosei Nomura.

Przeczytaj więcej o:  airbus , jal , lotnictwo , transport , zamówienie

ekonomia.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Gospodarka

Nie trzeba podnosić podatków, by sfinansować planowane podniesienie ulgi na dzieci i wyższą waloryzacją rent i emerytur - zapewnia resort finansów.

Firmy

Wydobywanie gazu techniką szczelinowania może stanowić zagrożenie dla wód gruntowych w nękanej niedoborem wody Kalifornii.

Finanse

Zakład Ubezpieczeń zaprezentował raport końcowy z napływu oświadczeń o pozostaniu w funduszach emerytalnych.

Giełda

Ostatnia w tym tygodniu sesja nie przyniosła większych zmian indeksów. Uwaga inwestorów koncentrowała się na LPP, które zwyżkowało przy gigantycznych obrotach

Budżet i podatki

Obietnice premiera pokazują, że celem koalicji jest wygranie wyborów. Nawet kosztem budżetu i bezpieczeństwa.

Nieruchomości

Posiadanie własnej wyspy staje się coraz modniejsze. Takie nieruchomości mają już Eddie Murphy i Johnny Depp.

Praca

Rozmowa: Scott Newman, dyrektor zarządzający, State Street Bank Polska

Opinie i Analizy

Od początku transformacji w naszym regionie konkurowały ze sobą dwie strategie – gradualna i radykalna 
– pisze doradca zarządu Deloitte.

KALENDARIUM

1 września 2014, poniedziałek

1 września 2014, poniedziałek





Polska: wskaźnik PMI dla przemysłu w sierpniu.
Strefa euro, Chiny, Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy, Węgry: indeks PMI dla przemysłu w sierpniu.
Firmy: Tauron – NWZA w sprawie powiększenia składu rady nadzorczej; PKO BP – wyniki za I półrocze; Midas – wyniki za I półrocze; CD Projekt – wyniki za I półrocze; Action – wyniki za I półrocze; Bioton – wyniki za I półrocze; Newag – wyniki za I półrocze.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Osiecki: PPP wreszcie na prostej?

Przez wiele lat utyskiwano, że złe przepisy o ppp blokują rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego. Teraz ustawa, przynajmniej ta o ppp, już nie przeszkadza. Czy to oznacza, że ppp ruszy wreszcie na dobre?

Glapiak: Co warte są obietnice rządu

Rząd podniósł akcyzę na alkohol i dostał mniej pieniędzy z tego podatku. Dziwne? Ani trochę!

Zieliński: Optymizm producentów, pesymizm konsumentów

W końcu miesiąca jak zwykle zostały opublikowane dane na temat wskaźników mierzących klimat koniunktury. Tym razem nieco schizofreniczne.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Będzie ekspresówka z Gdańska do Elbląga

Już na początku przyszłego roku może ruszyć budowa drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga. Przetarg na dwa odcinki 40-kilometrowej trasy ogłosiła właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Nowa ekspresówka ma powstać w ciągu trzech lat. >>
common