Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: ekonomia » Biznes » Firmy » Transport

Transport

Japoński debiut Airbusa

reuters, p.r. 07-10-2013, ostatnia aktualizacja 07-10-2013 14:33
Fabrice Bregier, prezes Airbusa i Yoshiharu Ueki, prezes JAL
Fabrice Bregier, prezes Airbusa i Yoshiharu Ueki, prezes JAL
źródło: Bloomberg

Airbus poinformował o otrzymaniu pierwszego zamówienia od Japan Airlines, co pozwoli mu wejść na ostatni duży rynek zdominowany dotąd przez Boeinga

Porozumienie o kupnie 31 samolotów szerokokadłubowych A350 o wartości 9,5 mld     dolarów w cenach katalogowych wraz z opcją kupna dalszych 25 sztuk jest wynikiem intensywnej batalii obu producentów samolotów o względy JAL i jego japońskiego rywala ANA, które będą potrzebować kilkudziesięciu nowych samolotów dalekiego zasięgu w ciągu dekady. Porozumienie jest także ciosem dla japońskiego przemysłu lotniczego, który produkuje duże podzespoły dla samolotowy Boeinga.

- To ogromna wygrana Airbusa i duża przegrana Boeinga - ocenia analityk lotniczy, szef firmy Leeham z Seattle, Scott Hamilton. - Airbus starał się od kilkudziesięciu lat przełamać monopol Boeinga w segmencie samolotów szerokokadłubowych, a Boeing  podobnie nie chciał dopuścić Airbusa do obu przewoźników japońskich.

Amerykanie odpierali od dawna próby firmy europejskiej zapewnienia sobe zamówienia od JAL, korzystając z powiązań z japońskimi dostawcami i z głębokich powiązań politycznych Tokio z Waszyngtonem. Pozwoliło to im zachować 80 proc. udziału rynkowego. Opróżnienia w dostawach B787 i późniejsze uziemienie tych samolotów z powodu przegrzewających sie baterii zaszkodziły wizerunkowi koncenru i wywołały wątpliwości, czy potrafi dostarczać samoloty w terminie. Obei linie JAL i ANA kupiły dużo dreamlinerów.

Jednocześnie wpływy polityczne i administracyjne na kupno samolotów przez JAL, uratowaną przez rzad w 2010 r., zmalały od czasu powrotu linii na giełdę rok temu, gdy  rzad Partii Demokratycznej, który uratował linię do bankructwa, stracił władzę.

Airbus wykazywał gotowość zajęcia miejsca Boeinga w japońskim przemyśle lotniczym, włącznie ze współpracą w pracach badawczo-rozwojowych.

- To zamówienie daje nam dodatkowy impet w szukaniu potencjalnych rozwiązań w zakresie R&D nad samolotem przyszłej generacji - oświadczył prezes Airbusa, Fabrice Bregier na wspólnej konferencji prasowej z prezesem JAL, Yoshiharo Ueki. W uroczystości wzięli udział ambasadorzy Niemiec, Francji i W.Brytanii oraz przedstawiciel Unii.

Prezes Ueki nie ujawnił, ile JAL zapłaci za samoloty,  ale znawcy branży lotniczej są przekonani, że  Japończycy dostali duży rabat za tak ważny kontrakt. - To jest naprawdę bardzo złe dla Boeinga. Oni musza teraz zastanowić sie nad swoimi błędami - uważa Richard Aboulafia z grupy doradczej Teal z Wirginii. - Problemy z B787 nieuchronnie wzbudziły wątpliwości co do realizacji, zasobów i czasu.

Ueki zaprzeczył, by problemy z dreamlinerami odegrały istotną rolę w podjęciu decyzji, mimo powtórzenia przeprosin za zakłócenia w funkcjonowaniu linii z powodu uziemienia samolotów Boeinga. Jego zdaniem sukces Airbusa wynika częściowo z terminów dostaw. A350 ma zacząć wozić podróżnych w 2014 r., bedzęe więc dostępny pod koniec dekady, gdy JAL będzie potrzebować nowych maszyn, podczas gdy debiut rynkowy nowego B777X jest nadal niepewny.

Samoloty Airbusa z silnikami Rolls-Royce wejdą do eksploatacji w 2019 r. - podano w Tokio.

W ramach akcji marketingowej Airbus zaprosił prezesa Ueki do Tuluzy i zaproponował temu byłemu pilotowi, którego kariera ograniczała sie do latania samolotami Boeinga, by zasiadł w  kokpicie symulatora A380. Ueki wyjaśnił, że  bardzo łatwo operował  joystickiem kontroli lotu, różniącym sie od urządzenia sterującego w  boeingach.

Batalia obu producentów przeniesie się teraz na drugą linie japońska, ANA, która do 2020 r. chce kupić 25 nowych maszyn, aby zastąpić  wysłużone B777. ANA nadal zbiera informacje o B777X i A350 - wyjaśnił jej  rzecznik Ryosei Nomura.

Przeczytaj więcej o:  airbus , jal , lotnictwo , transport , zamówienie

ekonomia.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Gospodarka

Coraz mniej Amerykanów mieszka własnych domach. Tendencja spadkowa utrzymuje się od kilku kwartałów, pomimo ożywienia na rynku nieruchomości. To nie musi być negatywny trend – tłumaczą ekonomiści.

Firmy

Jeszcze co najmniej trzy lata wieprzowina z Polski i republik nadbałtyckich nie wjedzie do Rosji. Inne unijne kraje pozwolenia mogą dostać szybko.

Finanse

Gdyby pracownicy i przedsiębiorcy mieli emerytury podobne do świadczeń wojskowych potrzebnych byłoby na nie 300 miliardów w tym roku.

Giełda

Na finiszu sesji WIG20 utrzymał się nad kreską notując symboliczny wzrost. Niestety aktywność inwestorów pozostawiała dziś wiele do życzenia. Nie zabrakło jednak niespodzianek, wśród spółek z WIG20 jak i na szerokim rynku akcji.

Budżet i podatki

Żądania społeczne opiewają na kilkadziesiąt miliardów złotych. Największym zagrożeniem dla kasy państwa byłoby rozmontowanie reformy emerytalnej.

Nieruchomości

Czterosypialniany dom w miejscowości wypoczynkowej niedaleko Melbourne jest oferowany za 2,025 mln dol. amerykańskich.

Praca

Czy młodzi ludzie chcą pracować? Co motywuje ich do pracy- czy finanse, czy może możliwość zmiany świata? Do odpowiedzi na te i inne pytania zachęcamy studentów w wieku 19- 26 lat.

Opinie i Analizy

Dla sporej części kredytobiorców pożyczka we frankach była dotychczas korzystniejsza. Bilans zależy od momentu zaciągnięcia kredytu.

KOMENTARZ DNIA

Najczęściej czytane
Z ostatniej chwili
Najczęściej komentowane

KALENDARIUM

2 lutego  2015, poniedziałek

2 lutego 2015, poniedziałek





Polska, W. Brytania, Włochy – indeksy PMI przemysłu w styczniu.
USA - indeks ISM przemysłu w styczniu, dochody i wydatki Amerykanów w grudniu.

Firmy - Bank Millennium – wstępne wyniki grupy za IV kw. 2014 r.; Puławy: NWZA w sprawie sprzedaży nieruchomości.

Wyszukaj osobę

Wpisz imię i/lub nazwisko
poszukiwanej osoby
Nie znaleziono takiej osoby
Porównaj
lokaty
Kalkulator
kredytowy
Porównaj
kredyty

Porównywarka oprocentowania rachunków i lokat

Kalkulator kredytowy

  • Okres liczony w:
  • Raty:

Prównywarka kredytowa

NASZE SERWISY TEMATYCZNE

Bądź na bieżąco - pobierz RSS

Blogi ekonomiczne

Aleksandrowicz: Duoport czyli monopol

Minister infrastruktury zabierze się teraz za lotniska. Maria Wasiak chciałaby wspólnie z samorządami stworzyć „strategię dla rozwoju rynku lotniczego w Polsce", „silnie umocowaną w kontekście całego kraju".

Sobolewski: Przeminęło z frankiem

Waluta niewielkiej Szwajcarii to w istocie pierwszy biznesowy celebryta 2015 r. Zapomniany przed laty frank, dwa tygodnie temu spłatał figla ponad 900 tys. Polaków.

Jędrzejkowski: Klient z reklamacją to śmieć

Właścicielka miejskiego auta znanej marki pojechała do autoryzowanej stacji obsługi z reklamacją.
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Cztery miasta będą miały obwodnice

Lubaczów, Oleszyce, Cieszanów i Strzyżów to podkarpackie miasta, które będą miały obwodnice. Według planów zarządu województwa jeszcze w tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na zaprojektowanie i budowę tych inwestycji. >>
common