Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Elektroenergetyka

MG nakłania do energooszczędnych zakupów

a.w.-k. 08-04-2014, ostatnia aktualizacja 08-04-2014 10:00

Resort gospodarki za 1,5 mln zł nakłania do energooszczędnych zakupów.

Ponad 1,5 mln zł wyda Ministerstwo Gospodarki na kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą zakupów energooszczędnego sprzętu agd i rtv.

Spoty reklamowe będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przez 3 tygodnie, do 27 kwietnia. Maja nas zachęcić do racjonalnego wykorzystania energii. Resort przekonuje, że zakup nawet droższej lodówki, pralki czy zmywarki o wyższej lasie energetycznej, pozwoli nam na realne oszczędności na rachunkach za prąd. Jak szacuje MG w przypadku zakupu energooszczędnej chłodziarki w całym okresie jej eksploatacji zużyjemy ponad 40 proc. mniej energii. Dzięki temu zostanie nam w kieszeni ponad 330 zł.

Roczne oszczędności energii z tytułu zakupu energooszczędnych urządzeń gospodarstwa domowego wynoszą 441 GWh i stanowią ok. 0,4 proc. rocznego zużycia energii w Polsce. Resort zwraca również uwagę, że kupując urządzenia energooszczędne przyczyniamy się także do zmniejszenia emisji CO2. Rocznie to ok. 0,6 mln ton. - Kampania ma w istotnym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości konsumentów w zakresie efektywności energetycznej produktów wykorzystujących energię, a także pośrednio przyczynić się do realizacji celów w zakresie zapewnienia racjonalnego zużycia energii oraz ograniczania emisji dwutlenku węgla – tłumaczy Mariusz Kozłowski z biura komunikacji społecznej Ministerstwa Gospodarki.

Wśród głównych celów akcji informacyjno-edukacyjnej wymienia też upowszechnienie idei etykietowania oraz podniesienie świadomości konsumentów odnośnie ich wpływu na podejmowane przez nich decyzje dotyczące przyjaznych środowisku zakupów, a także zaznajomienie konsumentów z obowiązującym w całej Unii Europejskiej wzorem etykiet energetycznych.

W reklamach resort odsyła konsumentów na specjalną stronę zmniejszrachunek.pl, gdzie pokazuje, jak należy czytać etykiety dla sprzętów agd i rtv.

Kampania telewizyjna została sfinansowana ze środków Projektu Efektywności Energetycznej GEF, który zakończył się w dniu 31 października 2012 r. Najtańszą ofertę zakupu mediów przestawił dom mediowy Starlink.

Jest to element większej prowadzonej od 2007 roku przez Ministerstwo Gospodarki akcji informacyjnej na rzecz racjonalnego wykorzystania energii pod hasłem „Czas na oszczędzanie energii". Jej celem jest prezentacja zagadnień związanych z zasadami i opłacalnością stosowania rozwiązań energooszczędnych oraz przybliżenie polskiemu społeczeństwu zagadnień, odzwierciedlonych w działaniach resortu na rzecz zwiększania efektywności energetycznej polskiej gospodarki. W ramach tej akcji ministerstwo zachęcało wcześniej m.in. do zakupu energooszczędnych świetlówek.

Działania wynikają ze zobowiązań unijnych w zakresie zwiększenia efektywności. Wyznaczony cel w tym zakresie to ograniczenie zużycia energii o 20 proc. do 2020 r. Wśród pozostałych wytycznych wspólnoty są ograniczenie emisji CO2 o 20 proc. i zwiększenie udziału odnawialnych źródeł w miksie energetycznym do 20 proc. we wskazanej perspektywie czasu.

Przeczytaj więcej o:  kampania promocyjna , oszczędność energii , rachunek za prąd , urządzenia energooszczędne

energianews.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Brak kategorii do wyświetlenia.